GeekSprech Podcast Folge 26 – Social Engineering
GeekSprech Podcast Folge 26 – Social Engineering
28. Februar 2018 5 Kommentare zu GeekSprech Podcast Folge 26 – Social EngineeringChristina Lekati is a Social Engineering expert and ethical human hacker. Raised by a sought-after cyber security expert, she found herself magnetized by the security field and many times found herself in projects that were beyond her age, giving her interesting stories to tell and an edge in her own knowledge and experience.
In this episode we focus on social engineering. How we as ITPro’s face it each and every day and what the different types of social engineering are.
- Social Engineering
- Physical Breaching Attacks
- Emotional manipulation on phishing emails.
- Protection of Intellectual Property
- Protecting your Organization from Social Engineering Attacks.
Social:
Diskutiert, kommentiert und gebt uns Feedback auf Facebook
GeekSprech ist verfügbar auf:
GeekSprech Podcast auf iTunes
GeekSprech in Google Play Music
GeekSprech Podcast auf SoundCloud
Weiterführende Links:
Verwandter Inhalt:
- GeekSprech Podcast Folge 25 – Cognitive Services
- GeekSprech Podcast Sonderfolge – Cloud and Datacenter Conference Germany 2018
- GeekSprech Podcast Folge 24 – Automatisierung und Service Management
- GeekSprech Podcast Folge 23 – Endjahresstress
- GeekSprech(EN) Podcast Episode 22 – Microsoft Ignite DevOps and Azure News
- GeekSprech Podcast Folge 21 – Security
- GeekSprech Podcast Folge 20 – Windows Server 2016
- GeekSprech Podcast Folge 19 – News nach der Sommerpause
- GeekSprech Podcast Folge 18 – Review Microsoft Build
- GeekSprech Podcast Folge 17 – Community Rocks
- GeekSprech Podcast Folge 16 – Azure Infrastructure as a Service
- GeekSprech Podcast Folge 15 – Office 365 1×1
- GeekSprech Podcast Folge 14 – Azure Stack
- GeekSprech Podcast Folge 13 – Windows 10 für Unternehmen
- GeekSprech Podcast Folge 12 – Citrix Essentials And Review Citrix Summit 2017
- GeekSprech Podcast Folge 11 – News und so
- GeekSprech Podcast Folge 10 – PowerShell
- GeekSprech Podcast Folge 09 – Weihnachtsfolge
- GeekSprech Podcast Folge 08 – Microsoft Cloud Deutschland
- GeekSprech Podcast Folge 07 – Microsoft Technical Summit 2016
- GeekSprech Podcast Folge 06 – Microsoft Azure 1×1
- GeekSprech Podcast Folge 05 – Microsoft MVP Summit, Microsoft IT Camps
- GeekSprech Podcast Folge 04 – Microsoft Teams, Outlook Groups und Yammer
- GeekSprech Podcast Folge 03 – Creators Update, Surface Studio
- GeekSprech Podcast Folge 02 – IT-Camps, Space-Shuttle und andere Neuigkeiten
- GeekSprech Podcast – Ab sofort bei iTunes und SoundCloud
5 Comments
Christina,
This is a great podcast. Your background in psychology combined with hands-on experience is very important in this field.
We approach social engineering as a counterintelligence (CI) operation. CI is a distinct discipline and an acquired skill. It starts as a matter of applying logic and common sense to operations, and it becomes a highly specialized way of seeing things and analyzing them.
You are very good at that. You are blessed with the talent to see both, the art and the science.
All the best,
Your father
George Lekatis
General Manager, Cyber Risk GmbH
Rebackerstrasse 7,
8810 Horgen
Switzerland
Phone: +41 43 810 43 61
Email: george.lekatis@cyber-risk-gmbh.com
Web: http://www.cyber-risk-gmbh.com
Cyber Risk GmbH, Handelsregister des Kantons Zürich,
Firmennummer: CHE-244.099.341
[…] GeekSprech Podcast Folge 26 – Social Engineering […]
[…] GeekSprech Podcast Folge 26 – Social Engineering […]
[…] GeekSprech Podcast Folge 26 – Social Engineering […]
[…] GeekSprech Podcast Folge 26 – Social Engineering […]